söndag 17 juli 2011

Carolina Wallin Pérez och kentcovers

Plötsligt sker det. Man är oförberedd och varje gång det sker stiger en lycka i kroppen över att leva och att befinna sig just här, där man är. Men i den lyckan trycker sorg och gråt på och pressar in sig i jaget och det är den sunda melankolin.

Jag gick in på Expert på globen för att köpa en liten mik och högtalare till min bärbara och så strömmar kentcovers ut ur en sån där apparat man ska stoppa ner sin Iphone i och det satt så rätt just precis där. Killen som krängde sakerna visade sig vara ett inbitet Kent-fan och jag höll med om att jag verkligen gillar Jocke Bergs texter och jag fick namnet på tjejen som sjöng: Carolina Wallin Pérez ... Förövrigt gjorde Svante Thuresson en version på samma låt som jag har här nere och visade på att Kents låtar är helläckra nerkokta i stillhet och lugn ...

Inga kommentarer: