söndag 2 oktober 2011

Debaser - Fritz Corner ...

För ex antal år sedan trilla jag rätt ofta in på Debaser vid Slussen. Gick ofta på känn. På så sätt kan man finna på ett band som visar sig vara bra. De dyker liasom bara upp ... Så det var rätt länge sen jag trillade in i betongkonstruktionen som snart är ett minne blott.

Men det skedde i lördags. Det gäller verkligen att passa på nu innan allt slår igen och rivningarna av Slussen inleds. Men innan dess finns i alla fall möjlighet att kika in på en riktig rockklubb av rang. Sliten, skitig, rå och helt enkelt underbar. Av olika anledningar har livet tagit en sväng för mig, en gir, och det är dags att försöka roffa åt sig lite livsljus. Det fick jag på Debaser i lördags kväll. Ett jäkligt bra göteborgs(live)band lirade precis den musik som funkar i min kropp (musik ska helt enkelt tryckas in i kroppen). Pen Expers var det krut i. Kul med ett band med karaktär.

Synd bara att vi har en publik här i stan som är fullständigt "stiff". Spikrak, stilla blick och en bärs i handen och inte en rörelse - det är ju musik för böveln! Lev.

Jag puffar gärna en smula. Här ett album på Spotify: "Dirty Tender Love" - Pen Expers


Inga kommentarer: